Betalen gemeentelijke belastingen

U kunt de gemeentelijke belasting automatisch betalen. Het bedrag wordt dan afgeschreven in maximaal 10 termijnen. Elke maand een gelijk deel. Dit heet ook wel automatische incasso. U moet de gemeente wel machtigen om de bedragen automatisch van uw rekening af te schrijven. U kunt hier online automatische incasso aanvragen, stoppen of uw bankrekeningnummer veranderen.

Goed om te weten

  • Voor automatisch betalen betaalt u geen extra kosten.
  • De belasting wordt in maximaal 10 termijnen geïncasseerd.
  • U betaalt elke maand een gelijk deel van de belasting die u moet betalen. Het laatste deel 10 maanden na de dagtekening van de aanslag.
  • Bedragen tot € 125,00 en bedragen boven € 2500,00 worden in één keer afgeschreven op de vervaldatum van de aanslag.
  • Het bedrag wordt afgeschreven op de laatste werkdag van de maand.
  • Zorg ervoor dat er voldoende saldo op uw bankrekening staat.
  • Automatisch betalen loopt normaal gesproken gewoon door. Het volgende jaar betaalt u uw aanslag dan weer automatisch.
  • U kunt elke automatische afschrijving laten terugboeken. Kijk op uw internetbankieren of neem contact op met uw bank. Na 3 keer terugboeken wordt de automatische incasso stopgezet.
  • U kunt automatisch betalen op elk moment stopzetten. U hoeft niet uit te leggen waarom. U regelt dit online via hetzelfde formulier als waarmee u de automatische incasso aanvraagt.
  • Wilt u niet automatisch betalen? Dan betaalt u de belasting uiterlijk op de vervaldatum.
  • Voor vragen kunt u bellen met het Klant Contact Centrum via (026) 317 99 11.

Bankrekeningnummer veranderen

Wilt u een andere bankrekening gebruiken voor automatisch betalen? U regelt dit online via hetzelfde formulier als waarmee u de automatische incasso aanvraagt.

Betalingsregeling