Klacht over behandeling gemeente
Bent u niet tevreden over hoe de gemeente u heeft behandeld? Bijvoorbeeld omdat u geen antwoord hebt gekregen op een brief of e-mail? Of omdat een medewerker of bestuurder onbeleefd is geweest? Dan kunt u een klacht indienen.
Goed om te weten
Voorwaarden
- U moet uw klacht in het Nederlands schrijven.
- Uw klacht mag niet anoniem zijn.
- Uw klacht mag niet discriminerend zijn.
Klacht indienen online
U kunt online een klacht indienen. Aan de hand van DigiD kunt u dit doen via de knop 'Indienen' op deze pagina. In plaats van DigiD kunt ook het formulier met eHerkenning gebruiken.
Klacht indienen per post of telefoon
U kunt uw klacht telefonisch doorgeven aan de gemeente, bel hiervoor met het KlantContactCentrum: (026) 317 99 11. Wilt u uw klacht indienen per post? Schrijf de gemeente een brief met daarin:
- uw naam en adres
- waarover u een klacht indient
- uw handtekening
Stuur uw brief naar:
Gemeente Westervoort
College van burgemeester en wethouders
Postbus 40
6930 AA Westervoort
Wat gebeurt er met uw klacht
- De gemeente beoordeelt uw klacht vertrouwelijk.
- De klachtenbehandelaar van de betreffende afdeling behandelt uw klacht.
- De klachtenbehandelaar kan u uitnodigen voor een gesprek.
- Binnen 6 weken krijgt u een brief met de beslissing over uw klacht.
Niet eens met besluit over uw klacht
- Bent u het niet eens met de beslissing of met de manier waarop uw klacht is behandeld? Dan kunt u terecht bij de Nationale Ombudsman.
- Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente? Dan kunt u geen klacht indienen. Wel kunt u bezwaar maken.
Klacht over buurt
Heeft u een klacht of tip over uw buurt? Verlichting in uw straat kapot? Zwerfvuil? Verstopte riolering? Losse stoeptegel? Een omgewaaide boom? Doe een melding.